Sigurd Herrlin Sørensen

Sigurd Herrlin Sørensen

Daglig leder og rådgiver, Retail Consult og Retail Energy

Sigurd Herrlin Sørensen er daglig leder og rådgiver i Retail Consult og Retail Energy AS. Sigurd har lang og bred bakgrunn fra varehandel og merkevarebygging. Av utdannelse har han militær, økonomi- og markedsutdannelse. I 1985 var han med fra starten av MEXX som han, sammen med dyktige kollegaer, var med å bygge opp til en av Norges største motemerker på 80- og 90 tallet. Han ledet Dobber Corp. i flere år inntil han ble ansatt i Harley Davidson Acc. som Retail & Brand Director for Norden og Benelux. Herfra gikk ferden inn i reklame hvor han var med å etablere Sisteleddsmarkedsføring som fag innenfor reklamebransjen.

Han har vært Direktør og partner i New Deal DDB Retail og i Leo Burnett Retail med ansvar for sisteleddsmarkedsføring. Senere gikk han tilbake til kundesiden og var Markedsdirektør i Voice ASA i flere år. I 5 år ledet han Kari Traa hvor han også var medeier. Han mottok prisen Årets Markedsfører 2010 på vegne av merkevaren Kari Traa.

Høsten 2012 beslutter han å satse for fullt på egen virksomhet gjennom Retail Consult AS (consulting og kompetansebygging) og Retail Energy AS(retail marketing og branding).

Som rådgiver jobber Herrlin Sørensen med flere ledende butikk, kjede og merkevareaktører, nasjonalt og internasjonalt innenfor mange ulike bransjer. Sigurd er en mye brukt kurs- og foredragsholder innenfor butikk, kjede, salg, service og sisteleddskommunikasjon.

Kommunikasjon og salg i et omnikanalt butikklandskap

Vi må slutte å skylde på netthandelen når butikken ligger etter sine budsjettmål, se heller på hvordan butikken og nettbutikken møter dine kunder med riktig kommunikasjon, inspirasjon, faglig hjelp, motiverte medarbeidere og et spennende butikkmiljø.  NÅ er det ekstra viktig å ha 2 tanker i hodet samtidig og sørge for at det fysiske og digitale […]

LES MER